måndag 18 februari 2013

Erik Hassle Revisited




Satt en dag här och blickade bakåt i bloggen. Första tanken var att jag inte är så grym som jag tror ibland, men sen kom jag ihåg att det tyckte jag inte själv heller för ett år sen Jag kämpade ju faktiskt intensivt med att kräma ur så mycket som möjligt ur kameran och det var inte förrän på sensommaren det började närma sig ett resultat.

När Erik Hassle besökte Liseberg i juni var det största problemet den starka solen. Jag har valt tre bilder jag gillar och istället för att bara tweaka dom så har jag gjort om dom totalt. Den redan redigerade bilden från förra året har jag öppnat i Silver Efex Pro, som är en plug in som gör bilder svartvita på ungefär samma sätt som en app funkar i mobilen, fast man har större möjligheter att jobba vidare med förinställningarna. Efter det har de fått en tur till i Photoshop.

Det var kul, kommer nog att komma mer sånt här i väntan på att alla konserter drar i gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar