söndag 26 oktober 2014

Indiapoint Diwalii

















igår kväll var Fotoscenen ute på fotojobb. Uppdraget var att bevaka ett event anordnat av Indiapoint för att fira den indiska högtiden Diwali. Jag vet inte om indierna är ironiska när de väljer att hylla ljuset i slutet av oktober, precis när vi går över till vintertid, men trevligt var det.

Ett späckat program, med mycket sång, dans och lekar. Mat och fyrverkerier på det. Mycket att fota, men inte mycket ljus, som det blir i en vanlig festlokal. Jag valde ändå att fota utan blixt och sänkte slutartiden och drog på ISO istället.

Drygt 100 bilder skulle levereras, så det fanns inte riktigt tid att göra mycket mer än snabba justeringar i Lightroom, utöver på fyrverkeribilderna. Såna här bilder skall kunden så klart ha så fort som möjligt medan de är aktuella. Tanken var att jag sen skulle göra lite fix innan jag postade här, men jag lät det vara. Är man nyfiken på hur ett göteborgskt Diwalifirande kan se ut mer i sin helhet kan man se alla bilder här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar