fredag 17 oktober 2014

Förbjudna blommor




Jag fortsätter på gårdagens tema med att skriva om bilder jag inte lägger upp här. Med tanke på hur färska bilderna här brukar vara, är dessa lastgamla. De två sista sen juni.

Varje gång jag tänkt lägga upp dom har jag plockat bort några, och nu blev det bara dessa kvar. Några av de som försvann var rosor med regndroppar på kronbladen. Det blir ju alltid fint, men det är rätt trist, och när jag gick igenom skräpmailen igår fastnade jag för ett från Pixoto. En sajt bland många där man kan lägga upp bilder och få några snabba likes om man är på det humöret.

Sajtägarna hade tröttnat på vissa bilder som de tyckte var uttjatade och det gällde just vissa blombilder med vattendroppar på blombladen, så till den 15:e april var dessa bilder förbjudna!

Jag tyckte det var lite festligt, ibland är fotografer fantasilösa, men det är också en del av den träning man måste gå igenom (men kanske inte måste dela med sig av). Min hatbild är den på de färgade pennorna i regnbågens alla färger nedsänkta i vatten. Den behöver jag inte se fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar