torsdag 16 oktober 2014

Blåmes i kvällsljus


Inte mer fågelbilder nu, suckar särbon när hon synar mitt instagramkonto. Men mina matgäster är ju mina mest tillgängliga modeller och det är fortfarande spännande, om än tålamodsprövande att fota över wifi.

Häromdan satt jag i ett par timmar och experimenterade, resultatet blev tre bilder som jag igår slängde upp i Facebookgruppen Fåglar inpå knuten. Tanken var att se vilken bild som fick flest likes och sen posta den här. Jag hade på känn att det skulle bli just denna, trots att man knappt ser blåmesen, men det blev ingen jordskredsseger. 50 - 44 - 42 i skrivande stund, och det är inte jättemånga likes heller mot vad jag brukar få. Men några gillade den ju, så här är den: en blåmes som satte sig på fel pinne i solens sista strålar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar