söndag 25 maj 2014

The Mary Onettes på Liseberg





















Första konserten på Taubescenen i år för mig, eftersom jag missade Pernilla förra veckan. Igår kväll spelade The Mary Onettes, ett Göteborgsband med tydliga The Cure influenser. Och det är ju inte fel. Cura har jag lyssnat på väldigt mycket när jag var yngre.

Tidigare om åren har jag varit väldigt försynt när jag fotat på Taubescenen. Banden spelar ju inte för att jag ska få fota dom, så min tanke har varit att störa så lite som möjligt. Nu med Lisebergsuniformen på mig, blev jag lite modigare och rörde mig friare de första tre låtarna, i varje fall. Det blir lite lättare att planera sina bilder här än på Stora scenen. Ljuset kan vara svårbemästrat, men igår hade vi ett bra molntäcke. Riktigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar