torsdag 24 oktober 2013

Fotoscenen FTW!


For The Win alltså, jag har skickat in bilder till en del fototävlingar och nu blev det vinst till slut. Första pris dessutom. Jag länkade detta på Facebook och fick lite släktingar till att gå in och rösta, men de flesta läste nog inte så noga utan röstade på fel bild. Som tur var var juryn på min sida.

Temat var semester och så här fint skrev dom: En juryfavorit och en klockren semesterbild! Färgerna och motivet passar temat perfekt, kompositionen och den väl avvägda bildbehandlingen gör den till en vinnare! Extra plus för att den trots sin fantastiska komposition inte känns tillrättalagd alls.

Vi bodde ju på tolfte våningen och när jag stod där och hängde över räcket såg jag det här och rusade in efter kameran, tog två bilder, gick in för att kolla, men kände mig osäker på om jag satt skärpan, så jag gick ut igen, men då var det redan över, så det är absolut en ögonblicksbild.

Även på Instagram har jag haft en del framgångar med bilder som blivit dagens bild på diverse konton. Tanken är att man sen skall posta bilden en gång till på sitt eget konto och en stänkare om att man vunnit. Jag har min egen princip när det gäller sociala medier; är det jag skall skriva skryt, så låter jag bli. Det innebär ju att man nästan inte skriver något längre. Inte minst Facebook är ju oerhört tjatigt med folk som planerar semestrar, bokar semestrar, har en vecka kvar till semestern, klassisk incheckning på flygplatsen, hotellet och poolbaren. Sen vid hemkomst kan man uppdatera semesteralbumet en gång i veckan i ett halvår, så ingen skall kunna missa att man varit ute och rört på sig. Jo, jag vet jag är en sur, gammal gubbe, men det är med ålderns rätt numera.

2 kommentarer:

  1. Nejdå du är varken sur eller gammal gubbe, jag har ju sett bilder på dig :-)
    Dessutom tycker jag du har rätt i det du skriver.
    Också ett Stort Grattis, den bilden har jag nog kommenterat förut med att jag gillade den.

    SvaraRadera