lördag 5 oktober 2013

Fågelfoto och fallolycka på Utbyberget







Det kan bli en del fågelbilder framöver på bloggen, jag har skaffat mig ett litet fröhus i äppelträdet utanför köksfönstret och har knappt tid att läsa tidningen på morgonen längre med all underhållning detta för med sig. Bilderna i marknivå har jag tagit genom källarfönstret där jag har golvvärme. Lyxigt naturfotande.

På kvällen tog jag mig upp på Utbyberget för att njuta av utsikten, någon spektakulär solnedgång verkade det inte bli och jag satt med ryggen mot kameran på sitt stativ, när en vindpust tog tag i den och den föll i backen. Nd-filtret sprack och motljusskyddet gick i bitar. Deppig vandrade man hem. Men kameran och objektivet höll. Ett Nd-filter kostar ca 500;- och ett orginal motljusskydd kostar 800:-. Det senare är ju så klart rena rånet fär en plastbit, men det finns kopior från en tjuga och uppåt på nätet. Det där kunde ju trots allt gått mycket värre, men just nu vill jag inte ha fler utgifter; en 27" iMac är på väg hem till mig och den har knäckt min budget. Nödvändigt dock eftersom den här datorn kraschar flera gånger varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar