torsdag 15 september 2011

Nu har jag lärt mig ett nytt program

Proffesional portrait heter det. Har man lekt med fotoappar i mobilen, känner man sig helt hemma. Allt man gör är att markera ögon, näsa, mun etc, därefter beräknar programmet enligt en algoritm baserad på omfattande universitetsundersökningar hur man skall se ut för att vara riktigt snygg. Programmet har alltså samma effekt som fem öl på krogen. Jag bearbetade ett foto på min tjej och resultatet blev precis som hon ser ut i mina ögon. Helt stunning. Sen gjorde jag en på mig själv, men det blev ingen skillnad alls, hur skall man tolka det? Den här bilden som jag skärpt upp i Photoshop elements, har blivit standard behandlad i Portrait och sen ljussatt i Lightroom.


Orginalbilden, bara förminskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar