fredag 9 september 2011

Liny Wood på Liseberg

Det verkar vara mer en regel än ett undantag att det skall regna lite precis innan konserterna börjar på Liseberg. Hösten är ju över oss nu, så även om solen skinit hela dan, var det en småkylig kväll på Liseberg, och vi var inte många som väntade på Liny. Men hon var vid gott mod och tog emot oss med värme. Jag skall väl erkänna att jag aldrig hört talas om Liny Wood innan, men jag ville passa på att öva lite mer med fotandet innan sommarsäsongen är över. Så jag har lyssnat lite på det jag kommit över och Linys låtar handlar om olycklig kärlek och hon gör det helt okej, men för min del känner jag mig färdig med det, det var så länge sen jag var olyckligt kär. Peppar, peppar. Exen som inspirerat henne verkar borta nu och hon har en ny kille, kanske hittar hon nåt nytt att skriva om för hon är ju en glad tjej egentligen, som hon själv säger. Jag tror absolut att vi kommer att höra mer från henne. En låt tycker jag sticker ut, Heartbreaker som ligger på youtube, det är en hit i mina öron, men den fick vi inte höra på konserten, eller var jag för inne i fotandet och missade den?










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar