söndag 22 juni 2014

Sommarestrad i Slottsskogen















Jag har säkert skrivit innan att Flunsan är en väl bevarad hemlighet, även för inbitna Göteborgare. Men i jämförelse är Sommarunderhållningen i Slottsskogen top secret! Flunsan har ju bara funnits i 30 år, men här har man hållit på sen 1946.

Nu ville jag fota fantastiska Hanna Ferm en gång till, så jag googlade för att försöka förstå vad som menades med Slottsskogsteatern. Det ringde inga klockor direkt, men jag gissade mig till att det skulle vara scenen bredvid Björngårdsvillan. Men även på plats satt vi som fån på uteserveringen ett tag innan vi fattade att vi skulle in bakom hörnet, in under tak. Så även vid regn, är det värt ett besök. Om du nu hittar dit.

Förutom duktiga Hanna fick vi också skratta åt Jan Wolfhagens trolleri och gubbar och njuta av ekvilibristisk skönsång av Carolina Sandgren i bl a en aria av Puccini som fick mig att låta kameran vila i knät och särbon att börja lipa. Konferencier var Toby Magnusson.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar