torsdag 12 juni 2014

På Palace




Det ramlade in en inbjudan i brevlådan till lanseringen av Lind Models på Palace. Eftersom det är tjugo år sen jag var tillräckligt het för att vara på såna här listor, antog jag att det var pga fotandet jag var bjuden.

Jag såg framför mig ljusa lokaler med vackra modeller som villigt lät sig fotas. Mer specifikt såg jag ett gammalt fönster som släppte in ett softat ljus från sidan genom en tunn gardin över en ung modell.

Det visade sig finnas lokaler på Palace utan fönster också. Mörkt och trångt och inte ett dugg inspirerande. Efter lite bubbel och en snitt, tog jag istället några bilder i entrén på min egen supermodell.

Använde blixten för andra gången och det är faktiskt väldigt intressant detta. Man tänker om blixt att den skall lätta upp ljuset på modellen, men med höga ISO-tal och en ljusstark glugg, behövs egentligen ingen blixt. Däremot för att strypa ljuset på bakgrunden. Här hade bakgrunden som är mycket ljusare än förgrunden, blivit helt utfrätt utan blixt. Det finns alltid nya saker att utforska inom foto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar