söndag 8 juni 2014

Håkan Hellström på Ullevi






Jag var lätt skeptisk när konserten flyttades till Ullevi. Mina erfarenheter därifrån rimmar illa med vad tidningarna skriver. Alltför ofta har jag hamnat bland folk som är mer intresserade av öl än musik. Idag kom dom från Norrköping, men som väl var fick jag några meter mellan dom och mig när konserten väl började.

Nu har jag inte läst en enda recension än, men för en gångs skull är jag övertygad om att jag kommer hålla med (sex plus?) Det är makalöst bra, fantastisk musik, ett fantastiskt band och en fantastiskt fin sommarkväll. Det är större än störst, det är en sån konsert som sågs av 69349 idag, men om tjugo år är det dubbelt så många som kommer att hävda att dom var där. Precis som jag hävdar att jag såg Håkan vara förband till Bad Cash Quartet och Caesar's Palace på Trädgår'n, eftersom jag jobbade där den kvällen. (Jag har inget minne av det alls. Den första egna minns jag däremot, då sprang jag fram och tillbaka mellan nattklubben och matsalen, där mina gäster satt och undrade vad som pågick. Det var också tokbra.)

Kameran skulle egentligen stannat hemma, men på med vidvinkeln och så chansade jag på att slinka igenom, och det gick! Jag filmade Kom igen Lena!, Ramlar och lite mer från Känn ingen sorg. Den kommer upp i morgon.

2 kommentarer:

  1. Har du koll på om någon (Typ SVT) varit smart nog och gjort världen en tjänst och spelat in det hela för framtiden och alla oss andra att beskåda?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att bli både film och bok av detta. Tills dess har du min lilla film i inlägget ovan.

      Radera