måndag 11 november 2013

James Morrison meets West Coast Big Band på Trädgår'n


















Det absolut roligaste med att ha en blogg, är när den leder till möten IRL. När folk kontaktar mig och vill bli fotade i ett eller annat sammanhang. I helgen hörde West Coast Big Band av sig och ville att jag skulle komma till Trädgår'n och fota dom.

Chansen att jag skulle kommit på tanken självmant att fota just den här spelningen kan vi väl kalla minimal. Desto roligare då att jag fick göra det.

Västkustpojkarna och flickan, gästas av James Morrison som mer eller mindre är född på scenen och han är alldeles fantastisk. Han har en uppsjö av historier och anekdoter som alltid leder till sköna skratt, och både publik och (stor)band är trollbundna.

Att han sen gör saker med sina trumpeter som i varje fall jag aldrig upplevt live, gör ju inte saken sämre. En helt fantastisk jazzkväll blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar