tisdag 30 juli 2013

Sator på Holmens Rock



















När det står tjugo fotografer i diket så märker man att banden blir väldigt taggade, och om man som Sator har giggat i 25 år, då vet man vad fotograferna (och publiken) vill ha. Ibland kan det bli en nästan komisk urladdning de första tre låtarna som bandet sen aldrig orkar hålla konserten ut, men inte Sator. Hade jag haft ett större minneskort hade jag aldrig tagit ner kameran. Kvällens tveklöst bästa konsert.

Vill man se om jag lärt mig något sen juni förra året kan man kolla bilderna jag tog då här när Sator stod på Taubescenen. Hade det varit lätt att lära sig fota, hade det nog inte varit så kul. Jag minns att jag kämpade med att begränsa ljuset samtidigt som jag fick för långa slutartider. Känns helt obegripligt korkat idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar