torsdag 11 juli 2013

Conny Bloom och Ikiz på Liseberg















Hårdrock har jag ju skrivit om förr att det är först nu med kameran som jag riktigt uppskattar det, men det är ändå en handfull band som jag gillade och lyssnade desto mer på, kanske just för att jag hade så få plattor. Electric Boys hade jag två cd med på 90-talet, det var väl hiten All Lips n Hips som fångade mig. Conny Bloom var sångare i bandet.

Ikiz har ju trummat med massor av artister, han spelade på Taubescenen två gånger förra sommaren.

Med bara en akustisk gitarr och trummor förväntar man sig inte att det ska toksvänga, men det rockar rejält i solen. När Ikiz tar ett solo på sin kastrull sätter sig Conny bredvid oss och pustar ut. Imponerande faktiskt att få ut ett sånt maxat groove på två pers.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar