tisdag 30 juli 2013

DAD på Holmens Rock


















Danska Disneyland After Dark är kvällens huvudakt och precis som de andra banden verkar de gå i gång lite på alla fotografer som förväntansfullt tittar upp på dom. Utan att ha hunnit titta på mina kollegor anar jag en förvåning hos danskarna över att se 20 besvikna kameramän (och kvinnor) titta tillbaka på dom. Scenen badar i rött ljus som smetar ut alla detaljer, och det blir inte mycket bättre i de andra två numrena. Av de här bilderna är det bara nummer två som jag tagit i diket, resten är från publikplats. Även där är det mörkt och ett tag funderar jag på att dra, men det som får mig att stanna är basistens roliga och fantasifulla basgitarrer. Han bjuder hela tiden på bra poser och i slutet rusar han in på scenen med en fyrverkerihjälm på skallen. Coolt, kameran smattrar iväg och jag går där ifrån med fem bilder kvar på minneskortet.

3 kommentarer:

  1. Visst var det rött ljus, men det går ju att anpassa för bästa resultat. Alla mina bilder är tagna i diket :)

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.615528268470283.1073741835.189018994454548&type=3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast då missade du ju alla skojiga basar och pyrot. ;-)

      Radera
    2. Snygga bilder som vanligt förresten!

      Radera