lördag 8 juni 2013

Inspelning av Doobidoo











SVT hade en lucka i sitt videoarkiv och Fotoscenen to the rescue. Som tack för hjälpen fick jag två biljetter till inspelningen av det 100:e programmet av Doobidoo. Vi började kvällen med en räkmacka i lobbyn med utsikt över vattnet som badade i sol. Underbart.

Vi fick inte reda på vilka artister som skulle vara med utan de tog in dom en i taget, och man la ner mycket energi för att få publiken på gott humör innan.

Först ut var Peter Johansson som är musikalartist och medverkat i Queen-musikalen. Sen kom David Lindgren, bara han inte tror att jag är hans stalker, he he.

Tjejerna då, lilla Amy Diamond och Hanna Lindblad som jag imponerades så av efter ett framträdande i Allsången att jag la upp detta på Youtube. Amy imponerad också på mig efter det här framträdandet i Så ska det låta.

Dryga tre timmar tar det att spela in ett program, men stämningen sjunker inte i puserna, tvärtom, det var mycket roligare att se inspelningen än det färdiga programmet. Men om vi får chansen igen tar vi med en dyna att sitta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar