lördag 29 juni 2013

Dynamisk Portfolio

Till höger här har jag lagt en länk till Flickr där jag tänkt ha en portfolio med mina 50 bästa bilder. Tanken är att när nya favoriter dyker upp, plockas en gammal bort. Urvalet är inte strikt mina favoriter utan det är lite blandat, märker jag att en bild på 500px t ex är populärare än min favorit väljer jag den istället, så lättpåverkad är jag.

En länk som försvann är till min första youtubekanal. I flera år har jag konstant haft två varningar. Så fort en gammal försvunnit (efter drygt ett år) har jag fått en ny. Det har lett till att jag inte brytt mig om att uppdatera den, men 18 miljoner klick och 5000 prenumeranter blev det totalt.

Visst är det märkligt att samma dag som jag valde att inaktivera "visa annonser" som inte gav mig några pengar ändå, fick jag en tredje varning och kontot avslutades. Kanske var det ett undermedvetet val jag gjorde för att slippa alla mail om RIP Michael Jackson som ramlade in i mailkorgen, typ 30 om dan. (Mina populäraste klipp var konserten från Ullevi 1997.) Men de klippen och de andra 600 kommer nog inte upp igen, inte från mig i varje fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar