torsdag 27 juni 2013

Iggy Pop på Liseberg

















The original punkfarfar, USAs piggaste pensionär. Jag har svårt att tro att han behöver kuska runt för att samla in pensionspoäng, det är uppenbart att han älskar det här. Jag har massor med bilder där han fyrar av ett brett leende. Iggy bjuder in till fest och alla som vill får gå upp på scen, vilket ger mig en chans att ta några få bilder utan att bli knuffad, he he. Fast sen ska dom ju tillbaka igen och då blir det dubbelt så trångt. Riktigt kul, lite trist scenljus kanske, men jag tror dom ville skapa lite klubbkänsla.

Spellistan (Lyssna på Spotify).
  1. Raw Power
  2. Gimme Danger
  3. Gun
  4. 1970
  5. I Got a Right
  6. Search and Destroy
  7. Fun House
  8. Night Theme
  9. Beyond the Law
  10. Johanna
  11. Ready to Die
  12. I Wanna Be Your Dog
  13. No Fun
  14. The Passenger

  15. Penetration
  16. Sex & Money
  17. Open Up and Bleed
  18. Cock in My Pocket
  19. Burn
  20. Your Pretty Face Is Going to Hell

4 kommentarer:

  1. wow vilka goa bilder..du är en grym fotograf :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helena, det underlättar när man har ett grymt motiv.

      Radera
  2. Jag är så jäkla imponerad av dina bilder. De ser nästa för verkliga eller kanske overkliga ut med sin skärpa och frysta poser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tony, Iggy har ju 45 års erfarenhet av att posera på scen, han verkade väl medveten om vad som funkar.

      Radera