tisdag 25 december 2012

Ny kamera och lins

Orken att fota har varit låg de senaste månaderna, med nytt jobb och knappt några lediga timmar. Ett säkert kort för att hitta lite inspiration är alltid att skaffa nya leksaker, antingen det är program eller hårdvara.

Egentligen står ju Panasonic GH3 högst upp på min inköpslista, men jag vill också ha en backup kamera, som framförallt skall vara liten och lätt att alltid ha med sig. Jag hade tänkt mig Olympus senaste, men så dök det upp en GX1 på blocket till ett mycket fördelaktigt pris, så jag köpte den tillsmammns med en rolig lins med fisheye effekt.

Två dar före julafton tog vi en lång promenad i Göteborg och kameran fick följa med, alla bilderna här är tagna med den nya linsen även om jag med lätthet slängde ner två extra objektiv i den andra fickan på vinterjackan.





2 kommentarer: