söndag 26 februari 2012

Christoffer Lundquist - Through the window 2011


Christoffer Lundquist - Through the window 2011

Christoffer Lundquist känner vi som Per Gessles producent och vapendragare. Och från 90-talsbandet Brainpool givetvis. Precis som Anders Glenmark på sin tid är han lite för smart för sitt eget bästa. Jag brukar tänka att har man tio bra idéer till en låt så har man tio låtar. Det blir överlastat och krångligt till glädje för ingen, undantaget navelskådande studenter.

Christoffers första egna soloplatta doftar sextiotal. Min äldste son frågar upprepande om det är The Mamas and The Papas när han passerar min dator, själv tycker jag mer det låter som Arthur Lees Love. Det finns en fantastisk liten platta här när man skalar bort dödvikten. Och det är det jag gjort åt er; femton låtar har blivit sju. Fyrtio minuter har blivit arton. Följ spotify länken eller om ni har plattan redan, programmera spår 1,2,3,4,6,11,12.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar