torsdag 26 januari 2012

Invigning av Hotell Clarion Post

Tonåringarna skulle in och titta på konserten på Drottningtorget och dom ville ha med mig, och det får man ju vara tacksam för, även om det bara var för att få skjuts. Rejält påpälsade kom vi in och det var trångt i "dörren" men lite bättre plats när man väl kom in. Det finns ju en viss abstinens efter att få konsertfota och filma och trots mörker och avstånd till scenen blev fotona överraskande bra tycker jag. Först ut efter ljusshowen var Sissel Kyrkjebö, henne filmade jag bara, därefter var det Dannys tur, och även om jag inte tillhör målgruppen måste man ändå säga att han är en showman. Det var bra jobbat i kylan tycker jag. Ulrik Munther fastnade också bara på film, precis som Fibes! Oh Fibes! Men Tove Styrke är ju lite av en favorit här på Nostalgoteket. Hon har star quality och är rolig att fota. Hon har sinne för mode och poserar snyggt. Jättekul, precis som i somras på Lisebergs lilla scen. Sen var det Timbuktu som fick ta emot folkets kärlek och jubel och fick igång ett riktigt sväng, inte ens jag kunde låta bli att gunga lite. Kanske inte dansa, men vagga lite fram och tillbaka. Allt som allt klart värt att ta sig in och se. Video kommer i morgon när datorn tuggat i sig HD-filerna.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar