fredag 12 september 2014

Sågat slammer på Songs of Innocence av U2


Jag tror inte jag har läst en enda positiv recension på U2s nya platta. I och med att skivan blev gratis tillgänglig för alla med en iPhone eller annan Applepryl, skulle man kunna misstänka att det är den vanliga magsyran mot allt som har med Apple att göra som spökar hos vissa, men jag tror framförallt att det är ett album som inte vinner på att man sitter och analyserar det.

Jag har lyssnat en del på skivan i veckan och jag älskar hur det slamrar i huvudet med hög volym i hörlurarna. Den här musiken ska in genom magen och inte alls genom hjärnan. U2 är ett band som i varje fall jag har tröttnat på ibland, men man hittar alltid tillbaka förr eller senare. Jag tycker det här är hur bra som helst.

Skivan finns inte på Spotify än, men ligger i ditt iTunes bibliotek, antingen är den redan nedladdad till dig, (för mig var den det) eller så får du ladda ner den. Gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar