söndag 28 september 2014

Ghost - Here Comes The Sun (Video)



Liseberg behövde några filmsnuttar till en trailer, så då tyckte jag att jag lika gärna kunde filma en hel låt, och det råkade bli en Beatles-låt.

Jag satte en kamera i händerna på särbon med förhoppningen att det åtminstone skulle bli några rutor man kunde använda, sen knödde jag in mig mot mitten och filmade med en kamera med fast lins i vänsterhanden och zoomade vilt med videokameran i högerhanden. Inga konstigheter.

Det här är femte filmen jag klipper på macen och tanken när jag lämnade allt PC-krångel bakom mig var att jag skulle få fokusera på skapandet istället för problemlösande. När det gäller bildredigerandet har det blivit så, men Final Cut är jag inte riktigt vän med än. Det gick snabbt nog att klippa videon, men när den exporterats upptäckte jag knäppningar i ljudet. Det visade sig att Apple inte gillar MTS filerna mina kameror trycker ut. Efter att slitit mitt hår i någon timme synkade jag om ljudet i PC:n. Man lär sig något nytt varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar