måndag 7 april 2014

Rödhaken



Jag är medveten om att jag varit för snål mot mina fåglar i trädgården. Det håller inte att bara mata dom när det är fotoväder. Följaktligen har jag bara rätt trista fåglar på besök. Nån enstaka gång har rödhaken kommit på besök, men aldrig när jag har haft kameran redo.

Men så i lördags i Botaniska satt det en rödhake i ett träd och drillade. Jag började fota och gick sakta närmare, till slut fyllde han hela skärmen.

Det var ju kul, men det var ju en sån grå dag i lördags. Nå, jag fick en idé. Jag tog en bild från i höstas på en gråsparv i mitt äppelträd. Jag gillar den bilden, men det är egentligen bakgrunden jag gillar. Lite photoshoppande på det och så blev det en betydligt färggladare bild, som bättre passar rödhakens fina färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar