söndag 15 december 2013

The Dogs D'Amour 1985



Efter gårdagens återblick på 2013, kan vi ju ta en ännu längre blick i backspegeln. Till just det ögonblick när drömmen om att fota konserter föddes, kanske, i varje fall. 28/12 1985 på en pub i London tog jag två bilder på Tyla och Jo Almeida i The Dogs D'Amour, som då var helt okända.

De blev halvstora i slutet på 80-talet och har kultstatus idag, enligt wikipedia.

Minns jag rätt var kameran en gul Konica Pop och enligt mina anteckningar var konserten rätt kass. På samma resa såg vi en av Madness sista konserter där ett alldeles fantastiskt band värmde upp, nämligen The Housemartins som då ännu inte släppt några plattor. Jag minns att publiken obegripligt nog buade igenom hela konserten. Kanske av otålighet, för när Madness äntrade scenen i tågformation lyfte taket.

För mig var det den första av många London resor de kommande tio åren, inklusive ett halvår när jag jobbade och bodde där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar