söndag 21 oktober 2012

Chris Isaak på Trädgår'n

Chris Isaak har varit en av mina favoriter ända sen singeln Dancin' från debutplattan, men jag har aldrig fått chansen att se honom live förut. Däremot har jag träffat honom och hela hans band för ca tio år sen, också på Trädgår'n faktiskt. Jag var servitör där och dom var mina gäster. Jag var naturligtvis överlycklig och herr Isaak utnämnde mig till Europas bästa servitör. Sen kunde inte jag komma längre i det yrket.

Som väl är har de här gubbarna inte tappat tempot än utan bjuder på en bra show med humor och mycket publikkontakt. Det finns en trappa ner i publikhavet som används flitigt.

Första tre låtarna fick jag plåta, sen kände man sig riktigt handikappad när man såg det ena gyllene fototillfället uppenbara sig efter det andra, utan att man fick ta fram kameran. Inte ens när Chris bad publiken att ta fram sina kameror, men å andra sidan drog de ner ljuset precis efter det, så inte ens jag hade kunnat få till något då.

Mot slutet var det okej att jag tog några bilder längre bak, så då fick jag lite variation på bilderna.

Chris Isaaks band består av basisten Rowland Salley, trummisen Kenney Dale Johnson, gitarriisten Hershel Yatovitz, pianisten Scott Plunkett, och på percussion Rafael Padilla.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar