onsdag 26 oktober 2011

Bamboo - Everybody's Gone Home, 1968

Den här videon klippte jag ihop nu på morgonen. Bilderna kommer från en film som heter Mondo Mod och är från 1967. Claim to fame är kinematografen Leslie Kovacs som senare filmade Närkontakt av tredje graden. Det fick mig att misstänka att fotot kunde vara värt att kolla in. Och det var det. När jag tittade på filmen satt jag med kommentarsspåret på istället för originalljudet. Jag brukar inte börja med det, men det var så intressant så jag fortsatte, två gamla hippies som satt och berättade hur det var i Los Angeles och San Francisco 1967, the summer of love och när de sett The Doors göra sina första spelningar. Jag misstänker att detta var bättre än filmen, vi får se. Musiken här är Mikael Rickfors första band; Bamboo,  med en riktigt skön soullåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar