måndag 13 juni 2011

The Royal Wedding (Bröllopsyra x 2)

Förra året gjorde jag den här videon utan att riktigt veta hur man redigerade HDvideo, vilket ledde till synkproblem och datakrascher. Men har jag väl börjat ger jag mig inte förrän jag hittat en annan väg till en lösning, och det är halva nöjet. Väldigt många uppskattade den här videon, kanske för att många precis som jag blev väldigt berörda utan att riktigt varit beredda på det. Jag såg dessutom en ny mansroll träda fram, en representant för ett mer jämställt samhälle. Trots allt; 40-talisterna kan predika om jämställdhet i riksdagen, men vi vet att dom nyper sin sekreterare i häcken, eller värre våldtar städerskan på ett hotellrum i NY. Den här nya mannen ger ett stort hopp inför framtiden.

Riktigt samma känslor fick jag inte av Kate och Williams bröllop i England, i så fall snarare tvärtom en känsla av mossighet och en representant för något väldigt gammalt.

Men, men, så var det en tjej i Mexiko som tittar på min video en gång i veckan och hon ville att jag skulle göra en om K & W, Jag är svag för smicker, så jag gav mig på det, och ett antal krascher senare var den färdig. Tyvärr blev den bannad i nästan hela världen, förutom Mexiko! Där den nu är populär. Men här är en version som skall gå att se i Sverige.




Musiken i klippet är The Only Ones - Another Girl, Another Planet and Peter von Poehl - The Story Of The Impossible.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar