torsdag 13 november 2014

Snödrottningen på Liseberg












Förra året när jag skulle fota isshowen tyckte jag själv att jag fått en bra plats. Sen ställde de en släde framför mig. Jag fick några minuter på mig att fota när släden var ute på isen, men i år fick jag komma på pressvisningen. Det underlättade lite, men det är fortfarande en utmaning att fota. Inte mycket ljus och ett rasande tempo. Jag chansade på 1/400 dels sekund och det var nog en bra kompromiss.

Årets föreställning är mäktigare än någonsin med 50 åkare på isen och är betydligt mer påkostad än tidigare år.  Det blir en spännande och fartfylld show med stämningsfull musik och en historia baserad på HC Andersens saga. Samma saga som Disneyfilmen Frost bygger på för övrigt. Nästan lite läskigt mellan varven, de minsta små kan behöva någon att hålla i handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar