fredag 18 maj 2012

Tant Strul på Lisebergs lilla scen

Det är inte många artister i år som jag skulle ge mig in till stan för att se när det duggregnar, om någon. Förutom Tant Strul då. Nu hade ju vi tappra tur med vädret, för det var uppehåll hela konserten igenom. Höstmörker och så kallt så man skakar på vägen hem, men det ska ju vara så i år.

Tanterna på scen har ju en speciell plats i mitt hjärta, ett av mina favoritband på åttiotalet, tillsammans med Imperiet och Dag Vag. Skivan Jag önskar dig håller jag som en av de bästa svenska plattorna någonsin och den hängde på väggen i min första lägenhet, bredvid Cures Kiss me Kiss me Kiss me.

Återföreningar är ju vanskliga, det har ju gått några år. Då kan man med glädje konstatera att här har tiden stått stilla. Jag måste t o m ifrågasätta om tanterna lät så här bra när det begav sig. Rösterna är rena och klara och ljudbilden är tajt och låter som på skiva fast bättre.

Det blir nästan en och en halv timme och knappt nån dålig låt. Till de absoluta höjdpunkterna plockade jag påpassligt fram videokameran. Håll utkik här efter uppdateringar under morgondagen.










GP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar